Till Lovisa:)

Publicerad 2012-01-12 19:58:44 i Allmänt

Heej! Jo, jag går ju ekonomiprogrammet på draggen, och jag trivs jättebra! Varför jag valde just ekonomiprogrammet vet jag faktiskt inte. För mig stod det som mellan samhälls och ekonomi, men sedan kändes ekonomi lite mer som mig. Okej tillbaka till programmet, vi läser ju företagsekonomi, privatjuridik, moderna språk och sedan läser vi psykologi. Det är som ”våra” ämnen, sen utöver dessa fyra ämnen väljer vi ju en inriktning- antagligen ekonomi och juridik. Väljer man ekonomi som inriktning läser man entreprenörskap och företagande, företagsekonomi 2 och matematik 2b. Väljer man juridik läser man filosofi 1, affärsjuridik, rätten och samhället och psykologi 2a.

Fördelar med programmet är att du får en bred utbildning och kan typ bli vad du vill, okej inte på samma sätt som de som går natur kan. Nackdelar, ganska mycket plugg, men ändå inte. Eller det beror ju helt på hur mycket du hade nu i 9an, eller vad du är van med eller hur man säger. Jag tror ändå att vi hade ganska lite plugg på min skola och därför tycker jag att det är en del nu. Medan andra tycker att det är lite plugg nu.
Skriv till mig på facebook om du undrar meeer! Kramiz
Jag är stört jävla glad att jag valde ekonomi. Och sen har jag dessutom väääärldens bästa klass!!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela