GÅR MAN I ELLER PÅ EN SPORT?

Publicerad 2012-05-31 21:13:08 i Allmänt

Ja, som rubriken lyder... Vad säger man egentligen? Går man i eller en sport? Det var under en vistelse i södra Sverige som jag berättade att jag inte gick i någon sport, de började då skratta åt mig och sa att det hette på. Det vill säga att om man går i dans så säger man att jag går på dans och inte i? Att man går på innebandy och inte i och att man går på fotboll och inte i? Jag personligen tycker att det låter bättre med att säga jag går i innebandy istället för att jag går på innebandy. Däremot kanske jag har helt fel! Jag menar, jag går ju inte på själva sporten utan jag går ju i den? Eller tänker jag kanske heeeelt fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela